Op het College bieden we onderwijs dat meer is gericht op leerlingen in het externaliserend spectrum. Dat zijn leerlingen met een op de omgeving gerichte problematiek, acting-out gedrag.
Op de Mavo bieden we onderwijs aan leerlingen met een meer internaliserend karakter. Daarmee bedoelen we leerlingen met naar binnen gerichte problematiek zoals: angsten, autismespectrumstoornissen of depressie.
We kiezen er bewust voor om beide groepen gescheiden van elkaar onderwijs aan te bieden. Dat heeft voornamelijk te maken met onze visie: in je (eigen)wijsheid kunnen ontwikkelen. We vinden dat beide groepen een eigen benadering verdienen om te komen tot een perspectiefvolle toekomst.
We bereiden onze leerlingen voor op een toekomst in het vervolgonderwijs, op de arbeidsmarkt en in de maatschappij. Hieraan werken we als leerkrachten en leerlingen vanaf dag 1 met veel inzet. We doen dat samen met ouders, hulpverleningsinstanties en de buitenwereld, zoals bedrijven en collega-scholen.
De weg naar de toekomst gaat voor onze leerlingen vaak gepaard met vallen en opstaan (eigen wijsheid). Het is onze overtuiging dat we met inzet van alle betrokkenen een positieve ontwikkeling in gang kunnen zetten.
We bereiden onze leerlingen voor op een toekomst in het vervolgonderwijs, op de arbeidsmarkt en in de maatschappij.